Leva med musikant

Jag delar mitt liv och mitt hem med en musikant.

Vid senaste dammsugningen fick jag
-lyfta ett dragspel i sovrummet för att komma åt dammråttorna

-sen ställa det varsamt intill resonatorgitarren som trängdes på sängen med en yngre trekvartsgitarr

-maka på en elgitarr i datorrummet

-maka på en banjo strax intill

-damma av ett piano, men det stod jag ut med eftersom det är mitt eget
-damma av en småländsk cittra på väggen ovanför. Tror en sträng gick av (säg inget)
-men för att komma åt den var jag först tvungen att rulla undan bambuflöjten från fjärranöstern som ingen nånsin fått en ren ton ur

-den som låg bredvid ett tondövt dragspel inköpt på Blocket.

Hittade sen en elgitarr bakom vardagsrumsgardinen och ur sonens lekskåp rullade strax träxylofonklubbor och en blockflöjt av plast. Nästan klar blir det tvärstopp. 
I dammsugarslangen - ett plektrum.

Det där var för några dagar sedan. Nu har det blivit 2009. Mannen inledde partajandet igår kväll med ett klipp. Denna gång tror jag det var allaannonser.se som bjöd på läckerbit. Ett åttonde dragspel -enradigt i c-dur - är nu på väg hem till oss från en fryntlig bussförare i Linköping.

Det fanns en tid när mannen ännu inte ägde något dragspel. I den här videon från Måndagsbörsen 1980 spelar han klaviatur. Man kanske ska vara tacksam ändå -han kunde ju ha samlat på orglar.



Kommentarer
Postat av: kaffepulver

Det är rätt inställning :)



Frisyren ser f.ö. ganska annorlunda ut, men sången känns igen.

2009-01-01 @ 22:52:28
URL: http://kaffepulver.blogg.se/
Postat av: Annika

Känner lite igen det där.. Underbart beskrivet faktiskt.. Du är präktig på nåt vis du som lyfter på gitarrerna och sånt som står här och var.. Jag tar mest det värsta runt om och hoppas att Jonas är noggrannare runt prylarna när han håller i dammsugaren.. Hehe.. Kram

2009-01-07 @ 21:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0